DERMOSHOP
Dermoshopin ja Orapacin yhteistyöllä on pitkä historia. Dermosil-tuotemerkistä tunnettu Dermoshop keskittyy ihonhoitotuotteisiin, ja lahja- ja tuotepakkaukset ovat hyvin tärkeitä myös verkkokaupassa. Dermoshopin graafinen suunnittelija Emma Konwalj työskentelee pakkausten ja tuotesuunnittelun parissa.
– Haluamme antaa asiakkaalle lisäarvoa, miellyttävän kokemuksen, ja tuotepakkaus on tärkeä osa sitä, sanoo Konwalj.
Myyntiä verkossa
Konwaljin mukaan Dermoshopin asiakkaat eivät tee ostoksia kivijalkaliikkeessä, vaan yrityksen myynti tapahtuu verkkokaupassa, jossa on yhtä tärkeää luoda hyvä ensivaikutelma.
– Näemmekin pakkauksen tärkeänä osana itse tuotetta, kuin tuotteen jatkeena, hän sanoo. Dermoshopin ihonhoitotuotteet ovat arvostettuja, ja monet tuotteet ostetaan annettavaksi lahjoina. Joulu on Dermoshopille todellinen sesonki.
– Etsimme tuotteisiin hyviä ratkaisuja asiakkaille. Tuotteet ovat lahjapakkauksissa, jolloin ne itsessään ovat jo kuin valmiita lahjoja, Konwalj kertoo. Konwalj esittelee Orapacin valmistamia jouluisia tuotepakkauksia. Dermoshop myy erilaisia
tuotepaketteja ja lahjoja erilaisia juhlia ja pyhiä varten, ja näin ollen myös tuotepakkauksia pitää olla monenlaisia. Ystävänpäivä ja äitienpäivä ovat hyviä esimerkkejä.
– Pakkausten pitää olla kestäviä ja räätälöityjä mutta samalla kauniita ja houkuttelevia, Konwalj sanoo.
Kestävyyttä korostetaan
Dermoshopilla työskennellään tiiviisti ympäristöystävällisten ratkaisujen ja kestävän kehityksen puolesta. Tämä työ myös näkyy eri tavoin tuotepakkauksissa. Dermoshopille on tärkeää, että mahdollisimman monet tuotepakkaukset ovat FSC-merkittyjä. Merkki on konkreettinen osoitus siitä, että myös Orapac toimii kestävyyden, vastuullisuuden ja ympäristön hyvinvoinnin puolesta. Dermoshopin ostaja Ulla Skrifvars arvostaa sitä, että Orapac sijaitsee maantieteellisesti lähellä Dermoshopia. Näin voidaan välttää pidemmät kuljetukset, mikä niin ikään on hyväksi ympäristölle.
– Lisäksi Orapac on ollut erittäin joustava meidän aikatauluihimme, Skrifvars sanoo. Dermoshopin tehdas ja pääkonttori sijaitsevat Korsnäsin kunnassa, jossa ruotsin kieli on tärkeää. Orapac palvelee useilla kielillä, mukaan lukien ruotsilla, mitä myös arvostetaan Dermoshopilla.
”Innovatiivinen yritys”
Dermoshopin perustajan Henry Backlundin mukaan yhteistyö Orapacin kanssa juontaa pitkälle.
– Orapac on innovatiivinen yritys, joka on uskaltanut panostaa ja kehittää toimintaansa, kertoo Backlund. – Arvostamme kovasti yhteistyötämme, Backlund sanoo ja muistelee aikaa, jolloin Orapacin päätoimintaa oli shampoon pakkaaminen. Se on tarina, josta myös Orapacin logo on saanut alkunsa – tarina, jota kunnioitetaan.
Dermoshopin tuotepakkaukset ovat hyviä ja kestäviä. Dermoshopin Emma Konwaljin ja Ulla Skrifvarsin mielestä tuotepakkaukset ovat tärkeitä heidän alallaan.